Fatigue (Kronisk træthed)

Nygade 9
4300 Holbæk

Fatigue (Kronisk træthed)

Ved gigtsygdomme ses ofte en vedvarende udmattelse og træthed, der ikke forsvinder ved at få søvn eller hvile. Dette kaldes fatigue. Det kan måske genkendes, at denne type af udmattelse er så belastende, at den påvirker arbejde, det sociale liv, familielivet og ens humør.

Som en mulighed for at blive klogere og inspireret på, hvordan man kan hjælpe sig selv mentalt ved fatigue, holder Emil Dahm Andersen oplæg på Holbæk bibliotek.

Som psykolog på rehabiliteringscenter Sano, har han god erfaring med at hjælpe patienter med forskellige typer af reumatologiske lidelser, hvor fokus på fatigue har været et omdrejningspunkt for patientens livskvalitet.

Vi vil i løbet af oplægget beskæftige os med, hvordan der kan lægges fokus på at øge livskvaliteten trods forekomsten af fatigue. Som psykolog arbejder jeg med empowerment, hvor det er jeres ressourcer og handlekraft, der bliver sat i værk.

Der vil være mulighed for at stille spørgsmål under vejs

Der er gode adgangsforhold

Forplejning er vand, frugt og lidt sødt.

Spørgsmål kontakt Pia Hansen pia@gigtforeningenvestsjaelland.dk Tlf. 42301967

Bliv medlem af Gigtforeningen