Hop til hovedindholdet

Gigtforeningens Vestsjællandskreds logo

Slagelse lokalgruppe “Kunsten at danse på Gammeltorv i en kørestol v/ ulykkespatient Berin Akbay”

Dato og tid

Tirsdag d. 23. januar 2024 kl. 19:00 til 21:00

Tilmeldingsfrist

Mandag d. 22. januar 2024 kl. 23:00

Slagelse Bibliotek , Stenstuegade 3, 4200 Slagelse Slagelse Bibliotek
Stenstuegade 3
4200 Slagelse

Berin Akbay har altid elsket at danse, synge og dyrke motion. Da hun for 13 år siden blev hentet i bil efter arbejde af sin kæreste, var det blot et øjebliks uopmærksomhed, der ændrede alt for den dengang 19-årige livsglade lærerstuderende.

Bilen blev torpederet fra siden. Berin slyngede ud gennem sideruden og endte i koma. Da hun vågnede på hospitalet, havde hun mistet sin evne til at bevæge sig og sin taleevne. Kæresten havde forladt hende, og hendes erindringer fra de sidste to år af sit liv var også væk.

Men hun var i live.

Berin tager dig med på en hjertegribende rejse i sit genoptræningsforløb.
Hun sætter ord på betydningen af hendes forældres ubetingede kærlighed, vigtigheden af humor, selvironi og dét at skulle acceptere det uacceptable.

Berin fortæller om den overvældende glæde, da hun første gang formåede at børste sine tænder uden hjælp.
Hun fortæller om det at være en 32-årig kvinde med samme behov for nærvær og intimitet som alle andre, og om hendes debut på dansegulvet på Gammeltorv i en 17 kg. kørestol.

Praktisk

Gode adgangsforhold

Der vil være vand, frugt og lidt sødt

Spørgsmål kontakt Pia Hansen pia@gigtforeningenvestsjaelland.dk  Tlf. 42301967

OBS: Hvis du ikke har modtaget e-mail bekræftelse i løbet af 10 minutter, bedes du venligst tjekke din SPAM-mappe.

Bliv medlem af Gigtforeningen

Find vej til arrangementet